De huidige klachtenprocedure werd goedgekeurd in gemeenteraadszitting dd. 19 juni 2017 en is om meerdere redenen aan vernieuwing toe.
Onderstaande zaken klopten niet meer en werden geüpdatet:
Onderstaande zaken zijn nieuw:
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017; art. 77 en 78, betreffende de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn en art. 302 en 303 betreffende de klachtenbehandeling.
De redenen voor het aanpassen van de klachtenprocedure worden toegelicht onder feiten en context.
De vernieuwde klachtenprocedure wordt uitgegaan van een overeenkomst met de Vlaamse Ombudsdienst, deze samenwerkingsovereenkomst kost 5 eurocent per inwoner per jaar, wat voor Kontich uitkomt op ongeveer € 1100/jaar.
Artikel 1.
De raad voor maatschappelijk keurt de aangepaste klachtenprocedure van het lokaal bestuur Kontich goed.
Art. 2.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de aanstelling van Elke Eggerickx als klachtenbehandelaar voor Dienst groepsopvang (’t Brugske en ’t Wisterke), Dienst gezinszorg en aanvullende thuiszorg en Serviceflatvoorziening Altena.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de aanstelling van Bert Verbeeck als klachtenbehandelaar voor de overige diensten van het OCMW.