De voorzitter opent de zitting op 20/06/2022 om 20:04.
Op 16 mei 2022 vond een raad voor maatschappelijk welzijn plaats waarvan de notulen en het zittingsverslag in een volgende zitting moeten worden goedgekeurd.
De notulen zijn terug te vinden in bijlage, het zittingsverslag werd gepubliceerd op de gemeentewebsite en is raadpleegbaar via https://kontich.notubiz.be/
Art. 32 en 74 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Enig artikel.
De notulen en het zittingsverslag van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 mei 2022 worden goedgekeurd.
De jaarrekening van het af te sluiten boekjaar dient voor 30 juni van het volgende boekjaar goedgekeurd te worden.
De raad is bevoegd om de jaarrekening vast te stellen.
De beleidsrapporten van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn zijn het meerjarenplan, de aanpassingen van het meerjarenplan en de jaarrekening. Deze vormen een geïntegreerd geheel.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stemmen over hun deel van elk beleidsrapport.
Nadat de raden zo het beleidsrapport elk voor hun deel hebben vastgesteld, keurt de gemeenteraad het deel van het beleidsrapport zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn goed. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel geacht definitief vastgesteld te zijn.
De jaarrekening 2021 wordt toegelicht door de financieel directeur op de raadscommissie ondersteuning.
Enig artikel.
De jaarrekening 2021 bestaande uit de doelstellingenrealisatie, de doelstellingenrekening, de financiële toestand per 31/12, de exploitatie-, investerings- en liquiditeitenrekening, de balans en de staat van opbrengsten en kosten, wordt goedgekeurd
Budgettair resultaat van het boekjaar: + € 4.086.573
Beschikbaar budgettair resultaat: + € 300.118
Autofinancieringsmarge: + € 1.498.374
Balanstotaal per 31/12: + € 126.097.296
Staat van opbrengsten en kosten per 31/12: tekort van het boekjaar: - € 1.861.542
De beleidsrapporten van de gemeente en het OCMW vormen een geïntegreerd geheel.
Het meerjarenplan bestaat uit een strategische nota, een financiële nota en een toelichting.
In de strategische nota van het meerjarenplan worden de beleidsdoelstellingen en de beleidsopties voor het extern en intern te voeren beleid geïntegreerd weergegeven.
In de financiële nota van het meerjarenplan wordt de financiële vertaling van de beleidsopties van de strategische nota weergegeven en wordt verduidelijkt hoe het financieel evenwicht wordt gehandhaafd.
De toelichting van het meerjarenplan bevat de alle informatie over de verrichtingen en het ontwerp van meerjarenplan die relevant is voor de raadsleden om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
Artikel 41 3° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor de goedkeuring van de beleidsrapporten van het gemeentebestuur en het OCMW en de aanpassingen ervan.
Het advies van het managementteam dd. 18/06/22.
Enig artikel.
De raad stelt de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 vast, voor het gedeelte OCMW, omvattende de strategische nota, de financiële nota en de toelichting. De kredieten voor 2022 worden aangepast.
Jaarlijks moet de algemeen directeur aan de gemeenteraad verslag uitbrengen over de uitvoering van het systeem van organisatiebeheersing. Het door de stafmedewerker interne materies voorbereide ontwerp van jaarrapport organisatiebeheersing 2021-22, werd door het MATT goedgekeurd in zitting van 18/5 ll.
Toelichting bij de bijlagen: "Jaarrapport organisatiebeheersing 2021-22.doc" is het hoofddocument.
De overige documenten zijn bijlagen daarbij (zie lijst van de bijlagen op p. 10 van het jaarrapport).
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017; Art. 219
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017; Art. 217-220 en 592
Enig artikel.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het jaarrapport organisatiebeheersing 2021-22.
Algemeen
Met het K.B. van 3.01.1969 werd overgegaan tot de oprichting van de coöperatieve vennootschap Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen, verder IGEAN cv genoemd, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 8.07.1969.
Op de buitengewone algemene vergadering van 8.11.2003 werd IGEAN cv omgevormd tot een dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 19.12.2003.
Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1.04.2004 werden de wijzigingen van de statuten en de omvorming van IGEAN cv in een dienstverlenende vereniging goedgekeurd.
Op de buitengewone algemene vergadering van 15.06.2007 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13.08.2007 onder nr. 07120366.
Op de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10.04.2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.
Op de buitengewone algemene vergadering van 17.06.2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN dienstverlening tot 21.06.2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3.10.2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2018 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 19.03.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de algemene vergadering van 28.06.2019 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23.10.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 19.06.2020 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening in het kader van de zelfstandige groepering goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 25.01.2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 25.06.2021 werd een statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd in functie van het digitaal vergaderen. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23.11.2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Het OCMW is lid bij IGEAN dienstverlening.
Jaarverslag en jaarrekening
Artikel 35 van de statuten van IGEAN dienstverlening bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
De raad van bestuur van 4.05.2022 heeft haar goedkeuring gehecht aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor.
Uitnodiging algemene vergadering - dagorde
De raad van bestuur van 4.05.2022 heeft beslist om de jaarvergadering van 24.06.2022 om 18.30 uur te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.
De dagorde werd als volgt vastgelegd:
Met het schrijven van IGEAN dienstverlening van 5.05.2022 werd de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24.06.2022 aan alle deelnemers bezorgd.
Volgende documenten werden op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:
Vertegenwoordiger en mandaat algemene vergadering
De raad heeft met een afzonderlijk besluit de vertegenwoordiger van het OCMW voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening reeds aangeduid. Artikel 432 van het decreet en artikel 33§1 van de statuten bepalen dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.
Met onderstaande beslissing wordt aan deze vertegenwoordiger een mandaat gegeven.
Toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022.
De jaarvergadering heeft op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur.
Artikel 1.
De raad neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18.30 u. evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
Art. 2.
De vertegenwoordiger van het OCMW, Dhr. Karel Van Elshocht, wonende te 2550 Kontich, Blauwesteenstraat 83 A, die met een afzonderlijk besluit (RMW van 18 maart 2019), wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Art. 3.
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN dienstverlening worden bezorgd.
Algemeen
Op de buitengewone algemene vergadering van IGEAN cv van 8.11.2003 werd de oprichtingsakte van de opdrachthoudende vereniging IGEAN milieu & veiligheid verleden.
Op 19.12.2003 verscheen de publicatie van de oprichtingsakte en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.
Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1.04.2004 werd de oprichting en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd.
Op de buitengewone algemene vergadering van 15.06.2007 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13.08.2007 onder nr. 07120366. Op de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10.04.2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.
Op de buitengewone algemene vergadering van 17.06.2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN milieu & veiligheid tot 21.06.2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3.10.2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2018 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 27.03.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de algemene vergadering van 28.06.2019 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 17.10.2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 25.06.2021 werd een statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd in functie van het digitaal vergaderen. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23.11.2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Het OCMW is lid bij IGEAN milieu & veiligheid.
Jaarverslag en jaarrekening
Artikel 36 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
De raad van bestuur van 4.05.2022 heeft haar goedkeuring gehecht aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor.
Benoemen bestuurder - raad van bestuur
Artikel 431 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat IGEAN milieu & veiligheid naast een algemene vergadering over een raad van bestuur beschikt. Artikel 434 van het decreet lokaal bestuur stelt dat het aantal leden van deze raad van bestuur maximaal 15 bedraagt.
Einde 2021 heeft Harry Debrabandere, burgemeester Lint, al zijn mandaten beëindigd waardoor hij ook geen lid meer is van de raad van bestuur.
De gemeenteraad van Lint heeft Rudy Verhoeven voorgedragen als kandidaat-bestuurder.
De benoeming van deze bestuurder wordt voorgelegd aan de jaarvergadering van 24.06.2022.
Benoemen leden adviescomités
Artikel 28 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid bepaalt dat er een adviescomité “milieu” en een adviescomité “veiligheid” opgericht wordt.
Een adviescomité wordt opgericht op grond van de meervoudige doelstellingen van de vereniging en blijft in aantal beperkt tot het aantal doelstellingen. Enkel de gemeenten die belang hebben bij de betrokken doelstelling zijn vertegenwoordigd in dit adviescomité, dat bestaat uit uitvoerende mandatarissen die bevoegd zijn voor de betrokken doelstelling.
Het adviescomité “milieu” bestaat uit de schepenen van leefmilieu van de betrokken deelnemers.
Het adviescomité “veiligheid” bestaat uit één (1) vertegenwoordiger van elke betrokken deelnemer als vertegenwoordigers van de werkgevers, evenals uit maximum zeven (7) vertegenwoordigers van de werknemers en de vertegenwoordigers van de arbeidsinspectie die van rechtswege deel uitmaken van dit comité.
De leden van de adviescomités worden benoemd door de algemene vergadering.
Uitnodiging algemene vergadering - dagorde
De raad van bestuur van 4.05.2022 heeft beslist om de jaarvergadering van 24.06.2022 om 18.30 uur te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.
De dagorde werd als volgt vastgelegd:
Met het schrijven van IGEAN milieu & veiligheid van 5.05.2022 werd de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24.06.2022 aan alle deelnemers bezorgd.
Volgende documenten werden op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:
Vertegenwoordiger en mandaat algemene vergadering
De raad heeft met een afzonderlijk besluit de vertegenwoordiger van het OCMW voor de algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid reeds aangeduid. Artikel 432 van het decreet en artikel 34§1 van de statuten bepalen dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.
Met onderstaande beslissing wordt aan deze vertegenwoordiger een mandaat gegeven.
Toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022
De jaarvergadering heeft op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur.
Artikel 1.
De raad neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18.30 u. evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
Art. 2.
De vertegenwoordiger van het OCMW, Dhr. Karel Van Elshocht, wonende te 2550 Kontich, Blauwesteenstraat 83 A, die met een afzonderlijk besluit (RMW van 18 maart 2019), wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Art. 3.
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN milieu & veiligheid worden bezorgd.
Bij openbare fuiven was security in Het Halfdiep verplicht. Deze dienstverlening werd afgenomen bij het AGB Kontich.
Om dit correct en snel te organiseren deden we beroep op een raamcontract beveiliging Halfdiep. Het vorige raamcontract liep af in 2021.
Bij de opmaak van het nieuwe retributiereglement werd beslist het aanstellen van security niet verplicht te houden bij openbare fuiven. Aan de hand van de aanvraag via het evenementenloket zal het CBS een inschatting maken van het risico, en al dan niet het inzetten van bewakingsagenten opleggen. Dit zowel wij fuiven/evenementen in Het Halfdiep als elders op het grondgebied van Kontich. We willen echter de organiserende vereniging ondersteunen, en maken daarop alsnog een raamovereenkomst voor bewakingsagenten op evenementen op, waarop zowel organisatoren in Het Halfdiep als elders op het grondgebied kunnen intekenen. We dienen opnieuw de markt te bevragen en een raamcontract op te stellen. We kiezen er ook voor om het AGB als aankoopcentrale voor gemeente en OCMW te laten fungeren, zodat ook deze entiteiten rechtstreeks gebruik kunnen maken van de overeenkomst.
Het nieuwe raamcontract zal ingaan op 1/9/2022 en minimaal duren tot 31/8/2025. Bij een gunstige evaluatie kunnen we de overeenkomst met één jaar verlengen.
Op de vorige oproep waren er géén inschrijvers met een volledig dossier. We hebben de lijst met aan te schrijven firma's vergroot, en hebben de mogelijkheid tot doorvoeren van prijsherzieningen toegevoegd aan het bestek.
Een aankoopcentrale is een aanbestedende overheid die gecentraliseerde aankoopactiviteiten en eventueel aanvullende aankoopactiviteiten verricht. De aanbestedende overheid die beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren. Deze aansluiting verplicht de gemeente niet tot een effectieve plaatsingen van een opdracht. Als aangeslotene bij de aankoopcentrale kan de gemeente rechtstreeks opdrachten plaatsen bij de opdrachtnemer, conform het bestek, aan wie de aankoopcentrale de opdracht heeft gegund.
De raad voor maatschappelijk welzijn is bevoegd op grond van artikel 77, tweede lid Decreet over het Lokaal Bestuur, eventueel samen te lezen met artikel 78, tweede lid, 10° Decreet over het Lokaal Bestuur.
1. Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.
2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Enig artikel.
Het OCMW Kontich sluit zich aan bij de aankoopcentrale van het AGB Kontich voor de opdracht 'Bewakings- en naleving veiligheidsvoorschriften'.
Een aankoopcentrale is een aanbestedende overheid die gecentraliseerde aankoopactiviteiten en eventueel aanvullende aankoopactiviteiten verricht. De aanbestedende overheid die beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren. Deze aansluiting verplicht de gemeente niet tot een effectieve plaatsing van een opdracht. Als aangeslotene bij de aankoopcentrale kan de gemeente rechtstreeks opdrachten plaatsen bij de opdrachtnemer, conform het bestek, aan wie de aankoopcentrale de opdracht heeft gegund.
De Raamovereenkomst bestaat uit veertien Percelen:
Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering
• Perceel 1: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie West-Vlaanderen
• Perceel 2: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Oost-Vlaanderen
• Perceel 3: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Antwerpen
• Perceel 4: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Vlaams-Brabant (inclusief Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
• Perceel 5: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde < 30.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Limburg
Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering
• Perceel 6: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl.
BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen
• Perceel 7: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Antwerpen en Limburg
• Perceel 8: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Vlaams-Brabant (inclusief Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, met voorafgaande studie
De voorafgaande studie zal worden uitgevoerd door een begeleidend studiebureau (aangesteld door het VEB) en/of een door de Opdrachtgever aangestelde partij en houdt een Bestek met Meetstaat van de uit te voeren werken in.
• Perceel 9: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, met voorafgaande studie - West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen
• Perceel 10: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, met voorafgaande studie - Provincie Antwerpen en Limburg
• Perceel 11: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 30.000 en < 250.000 euro, excl. BTW, met voorafgaande studie - Provincie Vlaams-Brabant (inclusief Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 250.000 euro, excl. BTW, met voorafgaande studie
De voorafgaande studie zal worden uitgevoerd door een begeleidend studiebureau (aangeduid door het VEB) en/of een door de Opdrachtgever aangestelde partij en houdt een Bestek met Meetstaat van de uit te voeren werken in
• Perceel 12: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 250.000 euro, excl.
BTW, met voorafgaande studie - Provincie West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen
• Perceel 13: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 250.000 euro, excl.
BTW, met voorafgaande studie - Provincie Antwerpen en Limburg
• Perceel 14: Deelopdrachten met een geraamde totale waarde ≥ 250.000, excl. BTW, met voorafgaande studie - Provincie Vlaams-Brabant (inclusief Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
Artikel 77, tweede lid Decreet over het Lokaal Bestuur, eventueel samen te lezen met artikel 78, tweede lid, 10° Decreet over het Lokaal Bestuur
1. Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.
2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Artikel 1.
Het OCMW Kontich sluit zicht aan bij de aankoopcentrale van het Vlaams Energiebedrijf (VEB) voor de plaatsing van de opdracht 'Raamovereenkomst Aanneming Gebouwschil' - 'perceel 3 - Deelopdrachten met een geraamde totale waarde <30.000 euro, exclusief BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Antwerpen' die door de aankoopcentrale zijn gegund aan de opdrachtnemer Serck NV, 9090 Gent (als eerste gerangschikte), Bouwwerken De Raedt Ivan NV, 9240 Zele (als tweede gerangschikte).
Art. 2.
Het OCMW Kontich sluit zicht aan bij de aankoopcentrale van het Vlaams Energiebedrijf (VEB) voor de plaatsing van de opdracht 'Raamovereenkomst Aanneming Gebouwschil' - 'perceel 7 - Deelopdrachten met een geraamde totale waarde >30.000 euro en <250.000 euro, exclusief BTW, eenvoudige uitvoering - Provincie Antwerpen en Limburg' die door de aankoopcentrale zijn gegund aan de opdrachtnemer Renotec NV, 2440 Geel (als eerste gerangschikte), Serck NV, 9090 Melle (als tweede gerangschikte).
Art. 3.
Het OCMW Kontich sluit zicht aan bij de aankoopcentrale van het Vlaams Energiebedrijf (VEB) voor de plaatsing van de opdracht 'Raamovereenkomst Aanneming Gebouwschil' - 'perceel 10 - Deelopdrachten met een geraamde totale waarde >30.000 euro en <250.000 euro, exclusief BTW, met voorafgaande studie - Provincie Antwerpen en Limburg' die door de aankoopcentrale zijn gegund aan de opdrachtnemer Renotec NV, 2440 Geel (als eerste gerangschikte),Bouwwerken De Raedt Ivan NV, 9240 Zele (als tweede gerangschikte).
Art. 4.
Het OCMW Kontich sluit zicht aan bij de aankoopcentrale van het Vlaams Energiebedrijf (VEB) voor de plaatsing van de opdracht 'Raamovereenkomst Aanneming Gebouwschil' - 'perceel 13 - Deelopdrachten met een geraamde totale waarde >30.000 euro en >250.000 euro, exclusief BTW, met voorafgaande studie - Provincie Antwerpen en Limburg' die door de aankoopcentrale zijn gegund aan de opdrachtnemer Renotec NV, 2440 Geel, Serck NV, 9090 Melle, Bouwerken De Raedt Ivan NV, 9240 Zele en Bouwwerken De Ruyck BVBA, 9400 Ninove.
Art. 5.
De opdrachten in het kader van dit raamcontract worden binnen de looptijd van de raamcontracten rechtstreeks door het OCMW gegund aan de gegunde zonder de betrokkenheid en aansprakelijkheid van Vlaams Energiebedrijf (VEB).
Art. 6.
Goedkeuring wordt verleend om onderhavige beslissing voor te leggen aan de Raad voor Maatschappelijk welzijn.
Vraag raadslid M. De Nayer:
Onlangs had ik een kennismaking met de huizen van vrede in Brugge. Het gaat om een vzw die erkende vluchtelingen helpt een woning te vinden. Ze heeft zelf contact opgenomen met Tom Van de Velde, de coördinator, om eens te horen of ze nu ook niet overbelast zijn of vragen naar ons toe hebben en dit was wel het geval. Ze vraagt om met hen nog eens terug contact op te nemen en een paar mogelijkheden te onderzoeken. Hij had zelf de vraag of er binnen Kontich geen oproep naar vrijwilligers gedaan kan worden. Vroeger al eens binnen BCSD gedaan, maar mensen haken erop af omdat het zo moeilijk is om een huis te zoeken. Buddies wordt in vzw gescheiden, zijn niet dezelfde die huizen zoeken. Zou goed zijn dat er mensen zijn in Kontich die hiernaar op zoek gaan. Mogelijks kennen ze mensen die hun huis willen verhuren. Andere taak zou ook kunnen zijn om met de vluchteling mee te gaan naar een huisbezoek van mogelijke woonst. Er zijn een 6-tal gemeenten die bijkomend een convenant hebben afgesloten, waarbij ze 3.000€/jaar betalen aan de vzw waarvoor ze dan een stuk dienstverlening krijgen. Ten derde wil hij ook meenemen dat hij al wel eens contact heeft gehad met Kontich via mail en vraagt dat er nog eens bekend gemaakt wordt dat er ook naar Oekraïense vluchtelingen een vorming is die gratis is i.v.m. huren in Vlaanderen om die doelgroep wegwijs te maken in hoe dit best aan te pakken. Vraag om hier nog eens contact mee op te nemen.
Antwoord schepen Vanbaeden:
We zullen nog eens contact opnemen.
De voorzitter sluit de zitting op 20/06/2022 om 20:15.
Namens Raad voor Maatschappelijk Welzijn,
Kizzy Rombaut
Waarnemend algemeen directeur
Peter Lambrechts
Voorzitter