Het college keurt het aanvullend verkeersreglement betreffende de rotonde Pauwhoevestraat/Duffelsesteenweg goed.
Na verschillende meldingen betreft de verkeersveiligheid ter hoogte van de rotonde Duffelsesteenweg/Pauwhoevestraat en meer in het bijzonder de gevaren voor de zachte weggebruiker die in twee richtingen rijdt over het fietspad op de Duffelsesteenweg. Hierbij worden zij niet of te laat opgemerkt door gemotoriseerde voertuigen die uit de Pauwhoevestraat komen en vooral naar links kijken bij het op rijden van de rotonde. Hierbij verliezen ze de fietsers die van rechts komen uit het oog.
In bijlage kan je ook een overzicht terug vinden van de ongevallen en de oorzaak ervan van de laatste jaren.
In afwachting van een volledige heraanleg van de Duffelsesteenweg is het nodig om de verkeersveiligheid te verbeteren op korte termijn.
Tijdens de verkeerscel werd geadviseerd door Politie, TD, dienst mobiliteit en schepen van mobiliteit om een STOP bord met bijhorende witte stopstreep te plaatsen.
Ook is het best dat het "STOP" bord op een aparte verkeerspaal wordt geplaatst zodat deze beter opvalt.
Het aanvullend reglement betreft enkel gemeentewegen.
Advies van verkeerscel met aanwezigheid van Politie, TD, dienst mobiliteit en schepen van Mobiliteit.
Artikel 1.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven: Niet van toepassing.
Art. 2.
Op de Pauwhoevestraat ter hoogte van de rotonde met de Duffelsesteenweg wordt volgende maatregel ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
Art. 3.
Op de Pauwhoevestraat wordt het voorrangsbord B1 verwijderd.
De einde zone borden max 50km/h en +3.5 ton in de Pauwhoevestraat worden op een aparte paal geplaatst.
Art. 4.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement MOW.